pondělí 12. května 2014

Report návštěvnosti blogu Farmafutura


Možná vás to ani nenapadlo, ale reporty návštěvnosti jsou vlastně jediná moje motivace pro psaní. Kdybych neviděl na blog přicházet nové čtenáře, tak by mě to rychle přestalo bavit.

Na blogu jsem zprovoznil nástroj Google Analytics, díky kterému mám každodení přehled o tom, odkud přicházejí noví čtenáři, kolik stránek si prohlížejí a jaké články jsou nejoblíbenější.

Sociální sítě - hlavně Facebook jsou stále nejdůležitějším motorem návštěvnosti. Pokud se vám články líbí, tak je proto sdílejte, protože ty návštěvy jsou jediná odměna, kterou za svojí práci  dostávám.


Jak blog postupně indexují vyhledávače, roste i podíl uživatelů, kteří narazí na blog při hledání. Tato návštěvnost je pro mě velmi důležitá, protože zajišťuje pravidelný příliv čtenářů i mimo moje nebo vaše sociální skupiny. Google byl nejrychlejší a teď už se začal chytat i Seznam. Pokud by vás zajímalo něco o fungování vyhledávačů, můžete si přečíst článek, který mi před lety vyšel na Lupě: Na stopě internetovým agentům.


Díky mezinárodní komunitě průkopníků akvaponie backyardaquaponics.com se na projekt chodí dívat návštěvnící z různých koutů planety a kvůli nim jsem začal články překládat i do angličtiny (respektive ne já, ale Pavel, který mi s tím kvůli nedostatku času pomáhá ;)

Eviduji také 5 věrných čtenářů, kteří odebírají novinky z blogu e-mailem. Tímto bych jim chtěl poděkovat a pokud se přihlásí, rád je pozvu na slavnostní prohlídku farmy i s grilováním!





 Někteří z vás možná zaregistrovali na webu také reklamy! Experimentálně jsem zapnul reklamní formát Google Adsense a zkouším, zda by web nevydělal na svůj provoz. Zatím nevydělal, ale trenduju kolem 300 korun reklamního příjmu za měsíc, což by mělo pokrýt náklady na elektřinu, kterou farma spotřebuje. Jde vlastně o takový rozšířený akvaponický cyklus, kdy skleník kromě jídla generuje také zajímavý internetový obsah a přijmy z reklamy se vrací na farmu jako vedlejší zdroj.








2 komentáře:

  1. Je fakt moc příjemné, že vám to funguje, protože já jsem od vás teda nabral fakt už spoustu užitečné inspiraci. Jako třeba když jsem se rozhodoval, jestli na zahradu dřevěné ploty nebo kov. Schválně jestli uhodnete, co jsem si třeba vybral. :) Ale jako vzhledem k tomu, že jsem se inspiroval u vás, tak si myslím, že asi víte. :)

    OdpovědětVymazat