sobota 5. dubna 2014

První fotky nezakrytého skleníku pro akvaponickou farmu





Uběhlo několik týdnů netrpělivého čekání na skleník a ventilační okna. Ale dočkal jsem se. Během jednoho víkendu se osadily okna i dveře a řemeslníci stihli svařit konstrukci skleníku s lehoučkých hliníkových profilů.



Design skleníku prošel od původních plánu velkým vývojem. Oproti původní lomené střeše jsem se rozhodl použít vypouklý polykarbonát, který se obejde bez nosné konstrukce. Docílím významné úspory nákladů a stavba současně získá trochu nečekané estetiky.


Severní stěna skleníku slouží v zimních měsících jako akumulační topení. Více než 10 tun betonu se během slunečních dnů  nahřeje a přes noc toto teplo sálá zpět do skleníku.



Z vnější strany jsem proto udělal tepelný štít z 5 cm polystyrénu a ve finálním stádiu bude tato pohledová zeď porostlá věčně zeleným břečťanem.




Zkusil jsem udělat srovnání plán versus realita. Dole pohled na skleník od příjezdové cesty k domu.



Tady je pohled z dolní části zahrady, kde je vidět, jak je část skleníku podélně zakrojená do svažitého svahu pozemku.



Poslední pohled skrze dveře, ke kterým jsem dostal asi 6 klíčů. Během tohoto týdne dokončí řemeslníci práce na fasádě a snad stihneme i namontovat polykarbonát na kostru. 



Příští týden bych tak mohl dělat vnitřní dokončovací úpravy - ochranný nátěr pro vodní kanál, rozvody vody a elektriku.

Žádné komentáře:

Okomentovat