neděle 10. srpna 2014

Roste to, ono to vážně roste!



Ve vodní farmě je zatím jen pár rybek, které uvolňují do vody jen minimum živin. I tak se ale některé rostliny mají k světu a jejich kořenový bal je stále mohutnější.



Dlouho jsem nedával na blog žádné fotky z farmy, až se mě začali lidi ptát, jestli jsem to nahodou nezabalil. Nezabalil, ale čekám na konec letních pařáků, abych nepřepravoval finální násadu ryb ve velkých vedrech.


I mikroskopická hladina živin stačí některým rostlinám, aby se měly pěkně k světu. Zatímco rajče nebo okurka spíše živoří - neudrží květy a i jejich listy jsou droboučké, tak pórek roste doslova jako z vody! 


Sazenice jsem uchytil do otvorů v polystyrenovém raftu pomocí minerální pěny, která se používá jako tepelná izolace. 


Mnohem zajímavější je ale pohled na kořenový bal pod raftem. Chuchvalce bílých kořenů visí asi 40 cm do hloubky pěstebního kanálu, kde filtrují vodu od živin a současně jí tím čistí rybám.


Tempo růstu rostlin se bude zvyšovat s množstvím ryb a tedy i živin, které do vody uvolní. Musím ale počkat do září až klesnou teploty a přijdou první výlovy.

2 komentáře:

  1. Dobrý den .
    Ktore rastliny je možne pestovať ako porek na polystirene.
    A je možne vytvotiť samostatne plavajuce ostrovceky z polystirenu?

    OdpovědětVymazat
  2. Jako tohle samozřejmě člověk vidí vždycky hrozně rád. My jsme letos poprvé na zahradě v záhonech vysadili trvalky, tak jsem z toho taky celý takový rozechvělý. Zkrátka a dobře ty první roky toho, kdy člověk zakládá zahradu a zkouší různé varianty, jsou prostě napínavé! :) A za mě teda v tom pozitivním smyslu slova.

    OdpovědětVymazat