neděle 26. ledna 2014

Základy skleníku už nabírají obrysy


Na betonování už mrzne příliš, ale řemeslníci i tak stihli včera založit velký kus základů.




Pořád jsem se nerozhodl, z jakého materiálu udělat konstrukci skleníku. Poptávám konstrukci z pozinkované oceli a sibiřského modřínu. Pro ocel mluví nesmrtelnost. Sibiřský modřín je ale ale tvrdé dřevo s obrovskou odolností proti vlhku - používá se i na výrobu lodí. Dražší nesmrtelnnost versus levnější estetická krása. Rozhodne asi rozdíl v konečných cenách.



V noci jsem zkusil navrhnout detaily konstrukce, kde jsem použil právě dřevěné hranoly. Vymyslel jsem i finální řešení větracích oken, se kterými jsem si dlouho nevěděl rady.


Po stranách rybí nádrže umístím dva sloupky, které budou podpírat konstrukci střechy a zároveň sloužit jako základ zábradlí nad otevřenou částí nádrže s vodou.


Okapový svod bude schovaný na horní části zdi. Okap ze střechy je svedený do ústí vodopádu nad rybí nádrží. Za deště se tak akvaponická farma samovolně propláchne od nečistot. Více se dočtete v článku: ˇ
Rešení vodopádu uvnitř akvaponické farmy.







2 komentáře:

  1. Tohle není skleník, to je palác, ne? :) Jako docela by mě zajímalo, na kolik to takhle může vyjít. Protože pak je ta investice do akvaponické zeleniny zase o to zajímavější. :) Ale tak my bychom to taky pak chtěli mít, jen jsme teď ještě na začátku. Řešíme spíše výplně plotu lamely a celkově spíše zahradu a to, jak ji oplotit, než to, co budeme někdy někdy pěstovat. :)

    OdpovědětVymazat